Onze eerste week - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Tamara & Sanne - WaarBenJij.nu Onze eerste week - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Tamara & Sanne - WaarBenJij.nu

Onze eerste week

Door: Sanne & Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara & Sanne

07 Januari 2016 | Japan, Shinjuku

Hoi allemaal!

We zitten alweer een week in Japan! We hebben al zo veel meegemaakt en gedaan, ongelooflijk!

Toen we vrijdag waren aangekomen werden we opgehaald door Mieno-san, onze huisbaas, een vriendelijke man die ons naar onze kamers bracht. Hij tilde onze zware koffers helemaal naar boven, die arme man :') Hij wilde er waarschijnlijk per se voor zorgen dat wij geen dingen hoefden te tillen.

In ieder geval, toen kregen we onze kamers. 206 (Sanne) en 208 (Tamara). We delen de huiskamer, keuken en badkamer met zes anderen: twee Chinezen, een Franse, een Koreaanse en Amerikaanse.
Het meisje dat ons de 'huisregels' een beetje uitlegde was Shin Shin, een Chinees meisje dat alleen Japans (of Chinees) spreekt. Geen Engels dus, gelijk een goede oefening!

De volgende dag zijn we gelijk naar onze favoriete wijk Akihabara (Ofwel Akiba) gegaan! Wat was dit weer fantastisch! Heerlijk rondgelopen tussen alle mede-otaku's (Otaku = iemand die houdt van Manga en Anime) en weer veel leuke spullen en winkels gespot (en gekocht :) )

Toen we de volgende dag naar Ikebukuro gingen kon ons geluk niet op, we gingen een Animate binnen (een winkel met veel Anime spullen), toen bleek dat de bovenste verdieping een museum was van onze favoriete serie! Een tijdelijk museum van twee weken! Hier stonden twee speciale figuren, twee karakters op ware grootte. Deze waren voor een speciaal evenement en stonden nu tijdelijk hier. Wat een geluk! (Sanne: Voor alle mensen die weten van mijn Levi obsessie, ja, ik viel op mijn knieën van geluk).

Harajuku hebben we ook nog gezien! Een leuke wijk met aparte kledingwinkels en mensen met hele aparte kledingstijlen, zoek maar eens op google 'Harajuku'.

Dinsdag hadden we een introductiedag op school. De schoolregels en lesstof werd uitgelegd. Alles is in het Japans, boeken en lessen. Dit is de beste manier van leren volgens de school. Wij zitten in de A-class (beginner klass). Dus, vandaag was onze eerste echte schooldag. Het zal jullie verbazen, maar het gaat makkelijker dan verwacht! Ze gebruikte heel simpel Japans en ze legde het onzettend handig uit, met behulp van plaatjes en gebaren. Zo was het heel goed te begrijpen! In die middag zijn we al heel veel verder gekomen in de taal, voor ons gevoel. Wauw, wat een tempo zat er in die lesstof! We hebben al leren tellen, basiszinnen geleerd, voorstellen en gesprekken gehad. Ook hebben ze onze Hiragana en Katakana getest, twee alfabetten.
Ook werden er getallen op een cd'tje opgenoemd zoals 24,650 en dan moesten wij het goede antwoord binnen 1 seconde (niet overdreven) omcirkelen. Heel hoog tempo dus!

Nou, tot de volgende blog! Het zullen er niet veel worden, maar blijf ons zeker volgen!

Liefs, Sanne en Tamara

• 07 Januari 2016 - 13:02

Oma Marijke:

Wat een leuk verslag. Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin.
    Liefs

• 07 Januari 2016 - 13:16

Kirsten:

Super leuk om te lezen dit!! Beter houd je dit een beetje bij o 3 o. Dan weet ik iig hoe het er een beetje aan toe gaat daaro O^O. Maar echt awesome dat jullie het naar je zin hebben enzo c:

• 07 Januari 2016 - 14:06

Mareijn:

Heel erg leuk om te lezen! Ook leuk dat de lessen goed te volgen zijn! x

• 07 Januari 2016 - 14:23

J-F-Koolmeijer:

Leuk om iets van jullie tehoren en dat jullie het naar je zin hebben
    Groeten Opa Koolmeijer

• 07 Januari 2016 - 15:08

A.roggeband:

Wat hebben jullie dat mooi gedaan, dan krijgen wij ook een idee hoe jullie alles beleven doeiiikusjes

• 07 Januari 2016 - 18:47

Barbara, James En Ellen:

Wat fijn dat de eerste indrukken zo goed zijn. Geniet er maar van. En we kijken uit naar jullie volgende verslag.

• 08 Januari 2016 - 08:44

Bram:

Wat leuk om te lezen dat jullie het goed hebben

• 08 Januari 2016 - 08:47

Bram:

Veel plezier nog! Liefs, Bram en zijn mama en papa :)

• 08 Januari 2016 - 22:30

Rob:

Zo te horen hebben jullie de tijd van je leven! Als dat al jullie vorderingen zijn in 2 dagen, ben ik reuze benieuwd wat het na 3 maanden is, wow! ENJOY!

• 09 Januari 2016 - 17:03

Hennie Otten:

Lieve Tamara en Sanne wat fijn om dit te lezen jullie hebben het volgens mij reuze naar je zin houd dat zo meisjes en toy toy toy ;liefs van Opa en Oma

• 10 Januari 2016 - 12:11

Sylvia:

Hi Tamari en Sanne, Zo leuk jullie belevenissen te lezen. Ik kijk uit naar volgende berichten en foto's.
    Heel veel plezier nog! xx Sylvia

• 10 Januari 2016 - 16:10

Carin:

Hou meiden, zoveel indrukken en nieuwe dingen geleerd in zo weinig dagen. Leuk dat jullie ons op de hoogte houden op deze manier
    Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes carin

• 12 Januari 2016 - 18:32

Quinta:

Super leuk om dit te lezen! Misschien is het ook een leuk idee om vlogs te maken! (Video blogs)
    Zo te horen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin.
    ik kijk heel erg uit naar de volgende blog!

X Q